Snipan – en båt jag saknar


Man ska aldrig gnälla över spilld mjölk och allt har sin tid men vissa båtar blir mer än bara båtar. Särskilt en båt ångrar jag ibland att jag sålde, träsnipan som jag köpte ny 1996 efter att den stått färdig i båtbyggare Robert Kuusks garage i 12 år. Jag har skrivit tidigare om Roberts flykt från Estland över Östersjön under kriget, en berättelse som även hamnade i Båtnytt. Den berättelsen kan du läsa här.

Vi hade snipan i 8 år innan vi sålde den till en svensk tjej som bor på husbåt i Amsterdam. Så nu lär den puttra fram på kanalerna där. Förra sommaren när vi bodde på just en husbåt i Amsterdam höll jag ögonen öppna ifall jag skulle få syn på den men Amsterdam har över hundra kanaler så chansen var liten. Just nu håller jag på att strukturera och sortera i bildarkivet, då hittade jag några bilder att bli nostalgisk över.

Detta inlägg publicerades i Båtar och sånt och märktes . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Snipan – en båt jag saknar

  1. Per Öhqvist skriver:

    Görfin snipa & underbara bilder, speciellt idag när det blåser och regnar så ihärdigt.

Lämna en kommentar